Podczas obchodów ETŚD, przebiegającego w tym roku pod hasłem, Dysleksja inspiruje do (nie)zwykłych działań, dzieci w naszej szkole uczestniczyły w wielu (nie)zwykłych przedsięwzięciach. Nauczycielka języka polskiego w ramach realizacji zadania Jesteśmy kreatywni w myśleniu i działaniu poprowadziła zajęcia warsztatowe o tworzeniu komiksu. Na bazie tej teoretycznej podbudowy uczniowie klas IV-VIII tworzyli komiksy do poznanych lektur. Walory estetyczne ich prac przerosły wszelkie oczekiwania pod względem plastycznym i twórczym.

Wszyscy uczniowie naszej szkoły z wielkim entuzjazmem włączyli się w działanie Łamigłówki nie lada wyzwanie dla uczniowskiej główki. W trakcie jego realizacji dzieci miały nie tylko mnóstwo zabawy, ale musiały podjąć duży wysiłek, aby podołać często niełatwym zadaniom. Wykonując je ćwiczyły grafomotorykę, spostrzegawczość, ortografię, umiejętność twórczego myślenia. Rysowanie szlaczków przez pierwszoklasistów nikogo nie zdziwiło, ale postawienie przed takim zadaniem uczniów klas siódmych i ósmych, niektórych mocno zaskoczyło. Okazało się, że grafomotoryka mała u najmłodszych, ale i najstarszych uczniów, wymaga ciągłego doskonalenia.

W środę w naszej szkole mocno TIK-ało. Ten dzień upłynął nam pod hasłem: ,,My na lekcji mamy TIK, więc robimy: klik....klik....klik....". Lekcje w tym dniu miały bardzo multimedialny wydźwięk. Korzystając z takich stron, jak np.: www.pisupisu.pl, www.matzoo.pl, www.learningApps.org, nauczyciele pokazali uczniom jak można uatrakcyjnić edukację i zachęcili ich, aby utrwalając swoją wiedzę korzystali z TIK-ów.

W czwartek łamaliśmy swoje języki powtarzając trudne tekściki. Nie przeszkodziła nam w tym edukacja zdalna, na którą w tym dniu musieliśmy przejść. Sporo zabawy, ale i językowych zacięć mieliśmy przy tych zadaniach.

Piątek zaplanowaliśmy jako dzień, w którym będziemy czytać więcej niż w inne dni, a najintensywniej podczas przerw, które od 2 września spędzamy w salach lekcyjnych. „Poczytajowi” posłańcy mieli dotrzeć w tym dniu do najmłodszych uczniów i rozweselić ich czytając wiersze Brzechwy, Tuwima i Chotomskiej. Udało się nam i to zadanie zrealizować, choć w innej formie. Realizując lekcje przez aplikację Teams, nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej i nauczycielka języka polskiego, stosowali czytelnicze przerywniki i zapraszali swoich uczniów do czytania z podziałem na role. Do niejednego domu zapukali w tym dniu żuk i biedronka z wiersza Jana Brzechwy, gdyż ten wiersz otwierał nasz czytelniczy dzień.

Na weekend przygotowaliśmy dla dzieci i ich rodziców zadanie konkursowe pt. „Patyczki – matematyczne, rodzinne potyczki”. Polegało ono na układaniu z patyczków wskazanych na zdjęciu figur lub przekształcaniu widocznych figur w inne. Czekamy na efekty rodzinnej pracy jak i na kolejny ETŚD, który zawsze inspiruje nas do kreatywności i (nie)codziennych działań.

Koordynatorzy przebiegu ETŚD w SP 21
Joanna Kowalczyk, Elżbieta Kulka, Ewa Szpakowska